Novinky a akcie e-mailom
Chcete od nás dostávať novinky priamo na váš e-mail?
Táto stránka je chránená službou reCAPTCHA. Zistiť viac.
Informácie získané prostredníctvom Google reCAPTCHA podliehajú Pravidlám ochrany osobných údajov a Zmluvným podmienkam spoločnosti Google a používajú sa všeobecné bezpečnostné účely (nepoužívajú sa na prispôsobenú reklamu spoločnosti Google).

Použité metódy a pomôcky pre výučbu detí

Úvod NajzaujímavejšiePoužité metódy a pomôcky pre výučbu detí

Použité prvky z metód: 

 

Montessori metóda, arteterapia, muzikoterapia, Kristoterapia, Jolly Phonics, ABA a TEACH terapia, primárne skúsenosť s deťmi od 0 do 8 rokov, prvky špeciálnej pedagogiky (detský autizmus, aspergerov syndróm, mutizmus, ADHD, downov syndróm, iné problémové správanie u detí vrátane agresívneho správania dieťaťa alebo následkov prehnanej starostlivosti rodičov )

 

Postupy:

 

Počúvanie

- tým, že je dieťa v prostredí, kde sa hovorí v anglickom jazyku, počúva ho a vie pochopiť význam slova a frázy podľa situácie (kontextu), 

- hodina je stavaná tak, že začíname slovíčko po slovíčku, neskôr sa pridávajú vety

- od detí vyžadujem a ja používam len slovíčka, vetné vzory, ktoré sú vopred stanovené ako cieľ hodiny

 

Rozprávanie

- dieťa je motivované rozprávať, lebo sa chce zapojiť do hry, hru spolu s nami tvoriť

- opakuje slová, vety nahlas až kým sa ich nenaučí správne vsloviť, použiť v kontexte a zapamätá si ich

- práca je v pároch, skupinách, čím sa vytvorí priestor na neustálu komunikáciu na hodine

 

Počúvanie s pochopením

- súčasťou hodiny je aj počúvanie CD, DVD, videá, spievanie, deti sa učia rozpoznať naučené slovo z iného zdroja

- dieťa "dostane pesničku do ucha": moja skúsenosť je, že deti dokážu pieseň reprodukovať už po niekoĺkých počutiach

 

Použitie v praxi (+domáce úlohy)

- hry a aktivity na hodine sú stavané tak, aby dieťa používalo nové slová a vetné konštrukcie, v rôznych situáciách 

- opakovanie prebieha formou používania na nasledujúcich hodinách ako doplnok k novému učivu   

- nenahraditeľnú úlohu má precvičovanie a používanie naučených slov a viet v prostedí mimo hodiny (doma, s rodinou, atď.), deti vždy dostanú domov pracovné listy ako informáciu pre rodičov, čo sa na hodine preberalo a tipy na precvičovanie ako domácu úlohu 

 

Pomôcky:

 

obrázky, knihy, CD a DVD, rádio s DC prehrávačom, notebook s pripojením na internet, stopky, diktafón, projektor, biela prenosná magnetická tabuľa, Montessori pomôcky, spoločenské hry, kuželky, elektronický terč, plyšové a iné hračky, maňušky, hudobné nástroje, výtvarné pomôcky a mnoho iných.

 

Hry:

 

Použité hry majú za úlohu, pripraviť pre deti prostredie, kde sa dobre cítia, motivovať ich k spolupráci a učeniu, udržať jednotu a disciplínu, cítiť sa dôležitým, zamestnať aj deti, ktoré "majú práve zlú chvíľku", rozvíjať jednotlivé talenty u detí, viesť deti k správnym hodnotám, udržiavať poriadok v triede (upratovanie)