Použité metódy a pomôcky pre výučbu detí
Použité prvky z metód:
Montessori metóda, arteterapia, muzikoterapia, Kristoterapia, Jolly Phonics, ABA a TEACH terapia, primárne skúsenosť s deťmi od 0 do 8 rokov, prvky špeciálnej pedagogiky (detský autizmus, aspergerov syndróm, mutizmus, ADHD, downov syndróm, iné problémové správanie u detí vrátane agresívneho správania dieťaťa alebo následkov prehnanej starostlivosti rodičov )
Postupy:
Počúvanie
- tým, že je dieťa v prostredí, kde sa hovorí v anglickom jazyku, počúva ho a vie pochopiť význam slova a frázy podľa situácie (kontextu),
- hodina je stavaná tak, že začíname slovíčko po slovíčku, neskôr sa pridávajú vety
- od detí vyžadujem a ja používam len slovíčka, vetné vzory, ktoré sú vopred stanovené ako cieľ hodiny
Rozprávanie
- dieťa je motivované rozprávať, lebo sa chce zapojiť do hry, hru spolu s nami tvoriť
- opakuje slová, vety nahlas až kým sa ich nenaučí správne vsloviť, použiť v kontexte a zapamätá si ich
- práca je v pároch, skupinách, čím sa vytvorí priestor na neustálu komunikáciu na hodine
Počúvanie s pochopením
- súčasťou hodiny je aj počúvanie CD, DVD, videá, spievanie, deti sa učia rozpoznať naučené slovo z iného zdroja
- dieťa "dostane pesničku do ucha": moja skúsenosť je, že deti dokážu pieseň reprodukovať už po niekoĺkých počutiach
Použitie v praxi (+domáce úlohy)
- hry a aktivity na hodine sú stavané tak, aby dieťa používalo nové slová a vetné konštrukcie, v rôznych situáciách
- opakovanie prebieha formou používania na nasledujúcich hodinách ako doplnok k novému učivu
- nenahraditeľnú úlohu má precvičovanie a používanie naučených slov a viet v prostedí mimo hodiny (doma, s rodinou, atď.), deti vždy dostanú domov pracovné listy ako informáciu pre rodičov, čo sa na hodine preberalo a tipy na precvičovanie ako domácu úlohu
Pomôcky:
obrázky, knihy, CD a DVD, rádio s DC prehrávačom, notebook s pripojením na internet, stopky, diktafón, projektor, biela prenosná magnetická tabuľa, Montessori pomôcky, spoločenské hry, kuželky, elektronický terč, plyšové a iné hračky, maňušky, hudobné nástroje, výtvarné pomôcky a mnoho iných.
Hry:
Použité hry majú za úlohu, pripraviť pre deti prostredie, kde sa dobre cítia, motivovať ich k spolupráci a učeniu, udržať jednotu a disciplínu, cítiť sa dôležitým, zamestnať aj deti, ktoré "majú práve zlú chvíľku", rozvíjať jednotlivé talenty u detí, viesť deti k správnym hodnotám, udržiavať poriadok v triede (upratovanie)